Avui dedicarem el bloc a
les activitats de lògica matemàtiques, ja que una de les maneres per estimular
aquesta capacitat als vostres alumnes és a través de jocs amb nombres,
problemes d'enginy, jocs amb càlculs mentals, resolució de problemes,
seqüències ordenades segons la forma, el color amb diversos objectes, com
pinces, boles, taps...
També es poden utilitzar
trencaclosques, tangram (jocs de figures geomètriques), daus, jocs d'escacs de
taula o electrònics, dòminos clàssics i d'operacions, jocs de dames, bingos amb
operacions matemàtiques... Podeu fer activitats relacionades amb la vida
diària, com mesurar i pesar objectes, calcular despeses de la compra i el canvi
que ens han de tornar, observar i anotar els fenòmens atmosfèrics, interpretar
mapes, mesurar les distàncies en els vostres desplaçaments...
Us presento dos activitats
que vaig dur a terme amb els meus alumnes de l’aula de P-4:
“ La línia de pesca”.
Consisteix en preparar
una línia de pescar amb pinces de roba numerades ( de 1 a 10). Les pinces han d’estar
en ordre seqüencial. Es dibuixen i es retallen 10 peixos i s’escriuen els
nombres de l’1 al 10.
L’activitat tractarà que
els infants posin els peixos numerats en fila, emparellant correctament els
nombres.
“ Números amb clips”:
Aquesta activitat
consisteix en escriure els nombres de l’1 al 10 en targetes. Seguidament es
donen als infants clips i les targetes numerades i després se’ls hi diu que
posin a la targeta tants clips com els hi correspon al nombre que té la
targeta.
“La sabateria”
Amb una caixa plena de
sabates barrejades vam muntar una sabateria a classe. La tasca consisteix a
emparellar-les i anar-les col·locant a la botiga ben ordenades: els tacons en
una taula, els plans en una altra, els foscos a un costat, els clars a un
altre.
“Gràfics”
Fem gràfics classificatoris per saber i
constatar les diferències que hi ha entre nosaltres: nens/enes;
alta/mitjans/baixos; color d’ulls; color dels cabells.
“Aniversari”
Celebrem els aniversaris regalant-los tantes
flors de paper com anys compleixen. Repartim les flors entre els nens. Per
exemple, si un fa 5 anys, cinc nens li regalen cadascun una flor, si la mestra
compleix 40 anys i som 20 nens, cadascun li regala 2 flors.
També us adjunto altres exercicis,
activitats i jocs encaminats a estimular i desenvolupar la Intel·ligència lògico matemàtica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario