viernes, 5 de abril de 2013

ACTIVITATS DE LLENGUATGE LOGICOMATEMÀTIC

Bon dia petites bombolletes de colors,

Avui dedicarem el bloc a les activitats de lògica matemàtiques, ja que una de les maneres per estimular aquesta capacitat als vostres alumnes és a través de jocs amb nombres, problemes d'enginy, jocs amb càlculs mentals, resolució de problemes, seqüències ordenades segons la forma, el color amb diversos objectes, com pinces, boles, taps...                                  

També es poden utilitzar trencaclosques, tangram (jocs de figures geomètriques), daus, jocs d'escacs de taula o electrònics, dòminos clàssics i d'operacions, jocs de dames, bingos amb operacions matemàtiques... Podeu fer activitats relacionades amb la vida diària, com mesurar i pesar objectes, calcular despeses de la compra i el canvi que ens han de tornar, observar i anotar els fenòmens atmosfèrics, interpretar mapes, mesurar les distàncies en els vostres desplaçaments...

Us presento dos activitats que vaig dur a terme amb els meus alumnes de  l’aula de P-4:


 “ La línia de pesca”.

Consisteix en preparar una línia de pescar amb pinces de roba numerades ( de 1 a 10). Les pinces han d’estar en ordre seqüencial. Es dibuixen i es retallen 10 peixos i s’escriuen els nombres de l’1 al 10.

L’activitat tractarà que els infants posin els peixos numerats en fila, emparellant correctament els nombres.
 
 

“ Números amb clips”:

Aquesta activitat consisteix en escriure els nombres de l’1 al 10 en targetes. Seguidament es donen als infants clips i les targetes numerades i després se’ls hi diu que posin a la targeta tants clips com els hi correspon al nombre que té la targeta.

“La sabateria”

Amb una caixa plena de sabates barrejades vam muntar una sabateria a classe. La tasca consisteix a emparellar-les i anar-les col·locant a la botiga ben ordenades: els tacons en una taula, els plans en una altra, els foscos a un costat, els clars a un altre.
 
 
“Gràfics”
 Fem gràfics classificatoris per saber i constatar les diferències que hi ha entre nosaltres: nens/enes; alta/mitjans/baixos; color d’ulls; color dels cabells.

“Aniversari”
Celebrem els aniversaris regalant-los tantes flors de paper com anys compleixen. Repartim les flors entre els nens. Per exemple, si un fa 5 anys, cinc nens li regalen cadascun una flor, si la mestra compleix 40 anys i som 20 nens, cadascun li regala 2 flors.
 
Aquestes activitats els hi va agradar molt, ja que se senten atrets pels càlculs matemàtics i pels jocs d'estratègia i d'experimentació.



També us adjunto altres exercicis, activitats i jocs encaminats a estimular i desenvolupar la Intel·ligència lògico matemàtica.


 
Bé, espero que aquesta informació sigui de gran utilitat i ho porteu en pràctica a les aules.
Fins aviat,
Núria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario